100% Onderhouden onderzoek

Bij de lancering van kwaliteitslabel 100% Onderhouden deed het onderzoek naar de risico’s die consumenten ervaren bij de aankoop van een gebruikte auto. Uit dit onderzoek komen interessante resultaten die de kansen van een auto-onderhoudsabonnement via Car Service Plan onderschrijven.

Onverwachte reparatiekosten

Het risico op onverwachte reparatiekosten staat met stip op 1. Op een schaal van 1 tot 10, scoort dit risico een 7,7. Dat is ook logisch. De aanschaf van een (gebruikte) auto is een grote uitgave. Dan hoop je als consument uiteraard dat je een goede auto koopt. Maar zeker weet je dat nooit. De autobranche heeft daar natuurlijk niet de beste reputatie.

Binnen Car Service Plan bieden we daarom de mogelijkheid voor een ‘Plus’ pakket.  Hiermee biedt je de consument niet alleen voorspelbare auto-onderhoudskosten, maar ook de zekerheid van verlengde garantie. Met gerenommeerde garantieverzekeraars kun je dus echt waarde toevoegen. En omdat de verlengde garantie wordt gecombineerd met het auto-onderhoudsabonnement, hoeft de klant niet gelijk veel geld bij aankoop extra uit te geven. Betalen op maandbasis voor maximale zekerheden biedt de klant maximale zekerheid. Een loyale en tevreden klant, dat is wat je als autobedrijf elke dag wilt realiseren. Met een auto-onderhoudsabonnement van Car Service Plan helpen we je daarbij.

Hogere onderhoudskosten dan verwacht

Hogere onderhoudskosten dan verwacht, staan net niet in de top 3, maar wel op plek vier met een score van 5,3. Nog steeds een significant risico. Deze onderzoek uitslag onderstreept dat consumenten auto onderhoud zien als onvoorspelbaar. En dat hoeft helemaal niet.

Met een auto-onderhoudsabonnement van Car Service Plan kun je ook dit risico wegnemen. Betaal per maand een vast bedrag voor auto-onderhoud en jouw autobedrijf regelt de rest. Dat is waar het op neer komt. Wij leveren je het platform om jouw eigen auto-onderhoudsabonnement aan te bieden aan jouw klanten. Jij neemt het risico weg van onverwachte kosten. Een win-win situatie waarbij de klant loyaal is aan jouw bedrijf en jij het juiste onderhoud pleegt aan de auto. Dat verlaagt ook nog eens de kans op onverwachte reparaties.

Kloppend auto-onderhoud mag € 972,- extra kosten

100% Onderhouden vroeg 2900 auto-eigenaren wat een auto met een kloppende auto-onderhoudshistorie extra mocht kosten. Gemiddeld mag een auto, waar de onderhoudshistorie compleet is, maar liefst 972,- kosten. Om onverwacht hogere onderhoudskosten en onverwachte reparatiekosten te voorkomen, is een consument bereid diep in de buidel te tasten. Een sterker argument om een auto-onderhoudsabonnement van Car Service Plan aan te bieden is er niet. Een auto-onderhoudsabonnement biedt de zekerheid die mensen hopen en verwachten. Blijft de consument gebruik maken van het auto-onderhoudsabonnement, wordt er een goede onderhoudshistorie opgebouwd. Dat maakt de auto ook als inruiler na een aantal jaren een couranter voertuig.