Nieuwe updates CSP

Zoals bekend, werkt Car Service Plan met de data van WESP om te komen tot een representatief onderhoudstarief. Maar soms ontbreekt het aan voldoende data. Met de data specialisten zijn we tot een oplossing gekomen. Op het moment dat we onvoldoende representatieve data hebben, dan kijken we verder dan het merk & model en kijken we naar de cijfers van het desbetreffende segment. De kans dat we nu geen representatief onderhoudstarief meer kunnen berekenen is daardoor significant gedaald.

Kilometerbandbreedte

In de afgelopen tijd hebben we de kilometer bandbreedte aan de onderkant en aan de bovenkant vergroot. Het onderhoudsabonnement is daardoor al bereikbaar vanaf 7.500 km maar loopt door tot 100.000 km.

Best Practices

Wat moet je doen om succesvol onderhoudsabonnementen te verkopen? We zetten de twee belangrijkste voor je op een rijtje:

  • Marketing
    Vermeld je onderhoudsabonnement in de digitale nieuwsbrief en op je website. Maar vergeet ook niet om een flyer te maken die je bij elke beurt of gebruikte auto kunt afgeven.
    Een van onze partners stuurt voorafgaand aan een onderhoudsbeurt een ‘herinneringsmail’ waarin zijn onderhoudsabonnement al wordt aangekondigd.
  • Consequent aanbieden
    Maak van het aanbieden van het onderhoudsabonnement een routine. Dus bij elke verkoop of elke particuliere klant aan de balie wordt het onderhoudsabonnement aangeboden. Zo leert iedereen het product kennen. Dat geldt voor de klanten maar net zo zeer voor je zelf.

Geplande upgrades

Naast de uitgevoerde upgrade verwachten we op korte termijn ook de online koppeling met RealGarant te kunnen gebruiken. Wil je een gebruikte auto met verlengde garantie als onderdeel van je onderhoudsabonnement verkopen, dan berekenen wij automatisch wat dit totale abonnement per maand kost. En het aanmelden? Dat verzorgen we ook volledig automatisch.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *